Nerpackning av motocyklarna

Så var det äntligen dags att packa ner motorcyklarna i en låda!

Själva lådan har vi fått kämpa med en hel del för att få rätt. Det är inte bara att bygga en låda och sen köra utan det är speciella regler som måste följas. Läs tidigare inlägg om vårt lådbygge (Del 1, Del 2, Del 3). Inom kort kommer en sida om emballering med det vi lärt oss.

Vi började med att tömma motorcyklarna på olja och bensin. Varken jag eller Jonas har tidigare meckat med motorcyklar så allt tar minst dubbelt så lång tid. Vi upptäckte dock ganska snabbt att ingenting är speciellt svårt. Vi har reparationsmanualen som hjälp och där står allt väldigt utförligt och med bilder.

Vi ställde upp motorcyklarna bredvid bottenplattan och fick en liten olustig känsla i magen…”shit, vad liten den ser ut”. Hur ska detta gå? Bara att köra på, vi hade ju trots allt måttat upp lådan tidigare på ett ungefär, så vi ”visste” att de fick plats.

Vi plockade bort sidospeglar, blinkers och vindruta för att motocykeln skulle bli så låg som möjligt. Rullade upp den första, plockade bort framhjulet och spände fast den med remmar på bottenplattan. Låter enkelt va? Tog bara 6 timmar ungefär :) Dags för nästa hoj, upp på bottenplattan, bort med framhjulet och spänna fast. Mycket enklare denna gång…tog bara 3 timmar!

Nu ska vi börja packa ner all packning i väskorna och sen ska de också in i lådan…det borde få plats :)

Roberto

Författare: Roberto

Lärare. Simtränare. Äventyrssökare. Entreprenör. Bloggare. Fotograf. Tedrickare & livsnjutare :)

2 reaktioner till “Nerpackning av motocyklarna”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *